COMERCIO NA II REVOLUCIÓN INDUSTRIAL.
Do mesmo xeito que o resto das actividades
económicas da II Revolución Industrial, os cambios no comercio son
salientables. Neste caso non é tanpo polos inventos ou por novas tecnicas,
senón pola consolidación do sistema anterior e as melloras provocadas polo
resto de sectores. Isto provoca un aumento da demanda e da comercialización dos
produtos a todos los niveis.
O comercio Interior.
Isto acabou provocando un aumento do
comercio interior dentro de casi todos os países. Este impulsouse mendia o
aumento da crecente produción industrial e agrícola, que fan necesario aumentar
as vendas para poder sobrevivir. Isto acabou levando a aparición de novas
formas de organizar as vendas e a aparición de novos tipos de actividades
comerciais. Un deses grandes inventos da II Revolución Industrial vai ser a
aparición dos grances almacéns ou das areas comerciais. Si estamos pensando no
mesmo, neste época é cando aparecen os modelos de centro comercial, onde se
ofrecen unha gran variedade de produtos a prezos baratos. Esto apareceu
principalmente en Reino Unido e Estados Unidos, pero pouco a pouco vaise
extendendo ó longo de todos os países do primeiro mundo.
Pero tamén aparecen novas tecnicas para a
venta de produtos como: a venda por catalogo ou compras por correo, as ventas a
prazos ou as rebaixas. Todo isto fai que o consumo comercial aumente a niveis
non coñecidos ata ese momento. Todo isto vai ser potenciado pola aparición
dunha nova actividade comercial, que vai unida os novos medios de comunicación:
a publicidade. Agora aparecen toda unha serie de campañas para potenciar a
compra dos produtos polos consumidores como: a publicidade na prensa escrita,
os anuncios na radio, a aparición de catalogos de compra, etc.
O comercio internacional.
Pero o meso tempo que creceu o comercio a
nivel nacional, tamén vai crecer no ambito internacional. Isto ven provocado
pola consolidación dun mercado mundial, que aparece potenciado pola melloras
nos medios de transporte e o crecemento da produción industrial.
Creación de políticas comerciais.
Ese aumento da produción e da
comercialización vai provocar o aumetno da competencia entre os paises para
poder vender mellor os seus produtos: incrementando a competencia entre eles.
Isto vai levar a dúas politicas: a primeira, o protecionismo comercial; ou como
segunda, a busca de novos mercados onde conseguir materias primas baratas e
vender libremente os seus produtos industriais.
No primeiro dos casos o que fan moitos dos
paises europeos e impoñerlle un imposto as mercadorías industriais procedentes
doutros países, para aumentar o seu prezo, e que a poboación opte por comprar
os produtos locais, a un prezo máis barato. Pero o problema é que isto é unha
arma de dobre filo: xa que protexes o teu mercado nacional, pero provocas que
os outros países apliquen a mesma política ós teus produtos.
No segundo caso o que vai provocar e
buscar mercados propios e protexidos. Isto so se pode conseguir mediante o
imperialismo, onde as grandes potencias europeas lanzaronse a busca de novos
territorios, que se van convertir en colonias. Estas colonias son novos
territorios onde as potencias buscan o seu beneficio, pero iso xa o falamos no
imperialismo.
Consecuncias.
O longo de toda a
II Revolución Industrial vai a crecer o comercio, tanto en volume (a cantidade
de produtos) como nos beneficios que aportan a economía dos países.
Ningún comentario:
Publicar un comentario